Школа раннього розвитку дитини "МАЛЮК"
«Малюк» – це перший крок в знання,
Умілі руки, творчі дії.
«Малюк» – це ми, це ти, це я,
Дитячий світ і гарні мрії…
С.Воль
Розвиток успішної та гармонійної особистості починається з перших років життя. Чим раніше розпочати такий розвиток, тим більших успіхів досягне дитина. Знаючи про це, люблячі й турботливі батьки готові забезпечувати малюка можливістю розвиватися, навчатися та готуватися до подальшого життя в найбільш підходящих для цього умовах. Перш за все цьому сприяє оточення дитини, емоційне середовище, в якому дитина робить свої перші кроки, пізнає світ.
Палац завжди вабив дітей та їх батьків свободою вибору занять, створював умови для розвитку здібностей, інтелекту. Увага, турбота, повага, любов до дітей стали тим ґрунтом, на якому зростають віра дитини у власні сили, інтерес до оточуючого світу, здатність дивуватися, фантазувати, запитувати, досліджувати...
Саме з метою створення умов для гармонійного розвитку дитини, в 1993 році зусиллями педагогічного колективу та на чисельні прохання батьків була створена школа ранньої творчої орієнтації «Малюк». І ось уже більше 25 років як вона гостинно відкриває свої двері для малят 4-7 років.
У перший рік свого існування школу відвідували 68 малюків. Сьогодні «Малюк» – це близько 300 дітей у 17 групах, сформованих у залежності від віку. Для кожної визначені певні дні та години занять, а також назви, наприклад: «Бджілки», «Всезнайки», «Гномики», «Капітошки», «Зірочки», «Промінчики», «Світлячки», «Сонечко», «Дзвіночки» та інші.
Унікальним є те, що заняття в школі "Малюк" розраховані на дітей, навчання та виховання яких проводиться за межами дитячого садочку. Метою таких занять є всебічний ранній рзвиток дитини, її адаптація до колективу одноліток, розвиток активного мовлення, допомога в освоєнні дитиною нових видів діяльності, формування емоційно-вольової сфери.
Освітній процес у школі здійснює високопрофесійний колектив. Шістнадцять педагогічних працівників ведуть своїх вихованців сходинками знань та вмінь, допомагають розвивати творчі та інтелектуальні здібності. Для педагогів школи дитина – найбільша цінність. Вони впевнені, що кожен малюк по-своєму неповторний, унікальна особистість, і, якщо створити умови для його розвитку, у дитини неодмінно відкриються здібності, закладені в неї від природи.
Висококваліфіковані педагоги школи «Малюк» працюють з дітьми за такими напрямами:
Музична абетка - Лариса Іванівна Ніколаєнко, Олена Леонардівна Гонор
Образотворче мистецтво - Людмила Володимирівна Діжевська, Анастасія Петрівна Федорова, Ірина Миколаївна Іванова
Англійська мова - Наталія Павлівна Левенець, Яна Анатоліївна Кудлай
Хореографія, рухливі ігри - Вікторія Іванівна Левенець
Вчимося вчитися, вчимося граючись та розвиваючі ігри - Світлана Анатоліївна Коваленко
Комунікативні ігри - Надія Валентинівна Лохоня
Я пізнаю Світ - Ірина Володимирівна Чаус
Комп’ютерна азбука - Любов Вікторівна Шаповал
Також з дітьми займаються акомпаніатори Анна Леонідівна Сапфірова, Оксана Іванівна Ігнатовська, Олена Леонардівна Гонор.
Керівник школи "Малюк" - Валентина Іванівна Одержеховська - методист вищої категорії, "Відмінник освіти України"
Одним з основних принципів роботи «Малюка» є розкриття дитячої обдарованості у процесі освітньої діяльності. Через ігрові, цікаві, іноді казкові завдання вихованці можуть самостійно і творчо пізнавати навколишній світ, у грі проявляти свої здібності.
Запорукою самореалізації школи є організація спільної діяльності всіх учасників та матеріально-технічне забезпечення. Значною є підтримка школи з боку адміністрації, педагогів Палацу, батьків. Завдяки співпраці створена відповідна навчальна база. Палац надав школі спеціально обладнані кімнати, зали, майстерні, комп'ютерний клас. У розпорядженні педагогів – різноманітний дидактичний матеріал, навчально-методичні посібники, ілюстративні альбоми, іграшки, кольорові репродукції, технічне приладдя.
Робота з дітьми дошкільного віку в Палаці є інноваційною. Педагогічним колективом опановувалися нові підходи в організації дитячої діяльності. Протягом усіх років існування школи "Малюк" відбувається апробація нових напрямків і програм. Наприклад, «Рідне слово», «М’яка іграшка», «Подорож до країни Чому?», «Художня праця», «Словограй», «Театралізована гра», «Комунікативна гра», «Спортивні ігри», тощо.
Навчальна програма, яку розробили педагоги школи "Малюк", рекомендована і затверджена Міністерством освіти і науки України (протокол №1/11-1020 від 30.01.2018р.).
Для того, щоб зацікавлювати малюків, у гості запрошуються казкові герої. Так, на заняттях дітей чекає зустрічі з казковими гномами, які просять допомоги при знайомстві з шифром-абеткою. Під час комунікативних ігор дітям допомагають спілкуватися «добрі тваринки». А скільки незвичайного відбувається на заняттях з образотворчого мистецтва! Діти подорожують до чарівної «Країни Мольбертії», зустрічають загадкову «Королеву пензликів». Кожне заняття стає неповторним і цікавим, коли до дітей завітають чаклуни та чарівні феї.
У практиці роботи школи є проведення інтегрованих, бінарних занять, що викликають неабиякий інтерес як у дітей, так і в батьків. Такі заняття завжди емоційно насичені, змістовні, цікаві, захоплюючі. У них поєднуються різні види діяльності, що спонукають дітей нестандартно мислити, розвивають уяву та фантазію, стимулюють творчу активність.
Для того, щоб розвиток здібностей і обдарувань дитини здійснювався в тісній взаємодії з родиною, школа «Малюк» використовує проект "Ми одна сім'я", який включає в себе:
- батьківські збори;
- творчі зустрічі педагогів і дітей;
- перегляди відкритих занять;
- робот батьківської школи, підкерівництвом психолога Палацу - Олени Осюхіної ;
- зустрічі у сімейному клубі "Родинограй", тощо.
У школі «Малюк» організовують та проводять цікаві та змістовні виховні заходи. Серед них – «В гостях у казки» (перегляд вистав дитячих театрів «Дзвіночок» та «Шпаківня»), «Світ твоїх захоплень», перегляд виставок дитячих робіт, екскурсії по Палацу, свято випуску малюків, участь у дитячих конкурсах та інше.
Основними помічниками педагогічного колективу в роботі з малюками є батьки. Саме вони, у першу чергу, є замовниками освітніх послуг школи і її активними учасниками. Тому значна увага приділяється організації взаємодії з батьками, яка відіграє значну рольупідтримці іміджу школи.
Особливою популярністю серед батьків користується сімейний клуб "Родинограй". Зустрічі у ньому проходять один раз на місяць за різноманітними темами: "День народження СІМ"Ї", "Свято осені", "Ми - козачата", "Паровозик Грайлик", "Пригоди Нового року", "Я здоров"я бережу", "Час для гри" та інші. На таких зустрічах батьки разом з дітьми співають, танцюють, грають, складають вірші, отримують корисну інформацію. Ці заходи сприяють зміцненню зв’язків між дорослими та дітьми, підвищують зацікавленість батьків роботою школи.
У школі «Малюк» завжди приділялася велика увага підготовці малюків до продовження занять у колективах Палацу. Кожному випускникові школи надається можливість свідомого вибору. Колишні «малюки» займаються ансамблях «Радість», «Веселка», «Тру-ля-ля-та», театрі танцю «Пігмаліон», театрі юних «Шпаківня», музичному театрі «Дзвіночок», у студії образотворчого мистецтва, майстернях художньої кераміки, ткацтва, бісероплетіння, у клубі туристів-альпіністів «Абалаковець», інших колективах Палацу.
Успішність школи, її популярність серед дітей та батьків – у першу чергу заслуга педагогів, які вміють побачити здібності кожного малюка. А головне – вони люблять свою справу, прагнуть завжди бути цікавими дітям.
За всі роки роботи з дітьми педагоги школи «Малюк» упевнилися, що дошкільний вік – найбільш благодатний період для розвитку дитини. Адже психологічні особливості малюків, їх природна допитливість, особливий потяг до нового та цікавого є підґрунтям розвитку творчого потенціалу особистості. Щорічні підсумки діяльності школи «Малюк» свідчать про те, що саме тут, за таких умов, у творчій атмосфері, під керівництвом педагогів-майстрів відбувається справжній розквіт особистості дитини, що виблискує всіма гранями свого таланту, здібностей та знаходить своє продовження у творчих дитячих об’єднаннях Палацу дітей та юнацтва.
Безсумнівно, потреба в ранньому розвитку дітей існує доти, доки суспільство дбає про свій прогресивний розвиток. А отже, вона існує завжди.
Фільм про школу "Малюк"