Головна » 2013»Грудень»1 » Педагоги ПДЮ не хотіли йти з семінару Психологічної служби
12:02
Педагоги ПДЮ не хотіли йти з семінару Психологічної служби
29 листопада у Палаці дітей та юнацтва відбувся семінар для педагогів «Різномодальні способи сприйняття інформації (дифференційований підхід у навчанні)», підготовлений психологом ПДЮ Альоною Осюхіною. Лектор розповіла про чотири основні модальності, за допомогою яких люди по-різному сприймають інформацію, а також про способи, за допомогою яких можна з’ясувати, яка з них (візуальна, аудіальна, кінестетична чи дигітальна) переважає у вихованців, а відтак покращити способи навчання, зробити їх більш особистісно зорієнтованими.
Варто сказати, що відвідати семінар виявило бажання більше 25 педагогів, в аудиторії не залишилося вільних місць, адже добре відомо, що семінари лектор завжди цікаві, інформативні та незвичайні. До того ж, на самому початку, лектор попередила, що сьогоднішня тема – її улюблена, інформації вона має дуже багато, а тому попросила всіх присутніх спостерігати за часом та не дозволяти заглиблюватися занадто.
Особливістю зустрічі стало те, що психолог змогла поєднати у своєму виступі дифференційований підхід та основи НЛП (нейрон-лінгвістичного програмування). НЛП Альона Осюхіна вивчає з 1995-го року, в 2006-2007 роках пройшла річний курс «Базові технології НЛП та їх використання в особистісно-зорієнтованому навчанні», тому годі й шукати більшого спеціаліста в цій темі.
Пояснюючи, що таке модальність, лектор спробувала порівняти їх з дверима, через які інформація «входить» до розуму людини. Ті двері, які найчастіше відкриваються першими, вказують на ведучу модальність. Якщо найперше людина сприймає все оточуюче очима, звертає увагу на колір, форму, об’єми – це візуал. Якщо найкраще запам’ятовує те, що почула – аудіал. А якщо найважливішим для когось є смак, запах, дотик та різні відчуття – це кінестетик.
Для діагностики ведучої модальності психолог запропонувала ряд вправ, серед яких «Уявлення слова», «Слова-предикати», «Особливості мови, голосу та рухів», «Ключі доступу очей». Найбільше захоплення у присутніх викликала вправа, коли на екрані демонструвалися уривки з мультфільму «Вінні Пух», а педагоги мали здогадатися за рухами та поведінкою героїв, яка модальність є в них ведучою.
І навіть коли час, запланований на лекцію, було вичерпано, а в Альони Олександрівни ще було багато чого розповісти, педагоги заявили: «Ми нікуди не підемо!». Це, певно, найкраще визнання професійності. Присутній на лекції методист міського центру практичної психології та соціальної роботи Надія Олександрівна Тітаренко зазначила: «Уся лекція пройшла на одному диханні, трималася на енергії лектора, весь час відчувала на собі все, що відбувалося».
Звісна річ, одного семінару замало, щоб розповісти про модальності все потрібне для роботи, тому педагоги попросили в психолога підготувати ще одну лекцію, яка відбудеться вже найближчим часом.