Проектуємо заняття за таксономією Блума
На сучасного етапі розвитку освіти головною метою навчання є розвиток творчої особистості, здатної критично мислити, приймати нестандартні рішення. Дана мета передбачає перехід від репродуктивного отримання та засвоєння знань до продуктивного (творчого) підходу. На сьогодні існує багато інструментів, які допомагають розвивати вищезазначені якості.
Педагогів Сумського Палацу дітей та юнацтва зацікавила таксономія (порядок, ієрархія) педагогічних цілей, запропонована американським вченим Б. Блумом. Дана ієрархія враховує три аспекти постановки навчальних цілей: когнітивну, афективну та психомоторну.
Педагоги Жосан Яна Геннадіївна та Мироненко Ігор Олександрович опрацювали теоретичні матеріали, вивчили кращий досвід з впровадження таксономії в освітній процес, визначили цілі власних занять відповідно до напряму роботи, враховуючи розумові процеси, систематизовані Б. Блумом. Зокрема, запам’ятовування, розуміння, застосування – три цілі нижчого порядку (мисленням низького рівня ); аналіз, синтез, оцінювання – цілі вищого порядку (мисленням високого рівня). Узагальненням роботи стали відкриті заняття, на яких вихованці вчилися аналізувати і синтезувати інформацію, робити логічні висновки, будувати докази, критично оцінювати факти.
Безперечно, такий підхід до постановки навчальних цілей сприяє кращому запам’ятовуванню інформації, більш ґрунтовному засвоєнню навчального матеріалу, розвиває критичне мислення, що, в свою чергу, розвиває навички мислення високого рівня. Використання таксономії Блума при розробці навчальних занять допоможе педагогу не просто дати знання, а навчить сприймати інформацію, аналізувати її, вирішувати певні завдання та ефективно функціонувати у полікультурному середовищі.
|