28 жовтня 2016 року педагоги відділу туризму, спорту та фізичного розвитку зібралися на творчу лабораторію. Тема «Стилі роботи тренера -педагога». Відкрила зустріч Паненко В.А. - завідуюча відділом. Віра Андріївна наголосила на тому, що ця тема для тренерів відділу дуже актуальна. Адже будь-який тренер здійснює свою професійну діяльність за допомогою певних прийомів і способів, які в сукупності визначають стиль його діяльності.
Бублик С.Ю., педагог-тренер з альпінізму, розкрив особливості стилів роботи - авторитарного, ліберального, демократичного. І далі пішла дискусія, до якої підключилися педагоги-тренери Андросова В.І., Шевченко О.М., Полєсський С.О. На конкретних прикладах розкривали свої стилі роботи у таких видах спорту, як альпінізм, скелелазіння, туризм, шахи, кіокушинкай карате. Виявили, що у кожного педагога є індивідуальний стиль роботи з вихованцями.
Зробили висновок, що робота педагога-тренера характеризується такими основними рисами, як науковий підхід, компетентність і діловитість, висока ступінь відповідальності за доручену справу, самостійність і ініціатива, почуття нового і вміння бачити перспективу, вимогливість у поєднанні з чуйністю до вихованців, критичне ставлення до результатів своєї роботи.
Підводячи підсумки дискусії, Паненко В.А. наголосила на тому, що кожний педагог-тренер має ставити перед собою завдання: вивчати та максимально використовувати індивідуальні фізичні і психологічні ресурси спортсмена; грамотно будувати процес тренування, щоб спортсмен встигав відновитися до вирішального старту; підбирати найефективніші засоби і методи для досягнення кращих результатів; стежити за станом здоров'я спортсмена, підтримувати емоційно і налаштовувати на перемогу.
Тренер повинен володіти такими особистісними якостями, як здорове честолюбство, бажання досягти результатів, терпіння, цілеспрямованість і самоконтроль для об'єктивної оцінки своїх успіхів і промахів; готовність підвищувати кваліфікацію, самовдосконалюватися.
Ця творча лабораторія пройшла дуже цікаво і з користю для кожного педагога.
Андросова В. І. |