19 лютого у ПДЮ пройшов перший з творчих звітів, які є частиною атестації педагогів і традиційно проходять у другій половині навчального року.
Старт поклав відділ художньо-естетичного виховання.
Вступне слово взяла його завідувачка – Світлана Олександрівна Загоняйко. Вона представила педагогів, що атестуються. Так співпало, що цього року це виключно керівники колективів:
- Сергій Володимирович Маковецький (Народний ансамбль сучасного бального танцю "Веселка").
- Світлана Олександрівна Загоняйко (Народний театр юних "Шпаківня").
- Вікторія Валентинівна Артюх (Народний театр танцю "Пігмаліон").
- Олена Василівна Сай (Народний вокальний ансамбль "Труля-ля-та").
Завідувачка відділу зазначила, що формою творчих звітів вирішили обрати круглий стіл, на якому були запропоновані чотири основні пункти для висвітлення:
- Участь у концертах, святкових заходах міста та області, взаємодія з міськими та обласними структурами.
- Конкурсно-фестивальна діяльність, результативність, проблеми та шляхи їх розв’язання.
- Взаємодія з батьками вихованців, проблеми та досягнення.
- Робота з обдарованими дітьми. Результати, досягнення, проблеми.
По кожному питанню педагоги висловлювалися, виходячи з особливостей свого колективу. Декілька найяскравіших думок наводимо нижче.
Кожен колектив брав участь у заходах, що проходили як у Палаці, так і за запитом міської та обласної владних структур. Часто запрошення на виступ було терміновим, але і тоді керівникам гуртків удавалося організувати виступи своїх вихованців на високому рівні.
Конкурсно-фестивальна діяльність говорила з присутніми мовою дипломів, грамот, подяк, медалей та інших нагород, які були розкладені прямо тут на столі. Зазначимо, що це іменні відзнаки самих педагогів. Якщо взяти нагороди очолюваних ними колективів, то і на 2х столах не вистачило б місця, щоб їх розмістити.
Тема роботи з батьками особливо яскраво розкривається в колективі «Пігмаліон», які вже 17 років мають традицію святкувати «Різдвяні зустрічі», що складається з дитячих номерів і принаймні одного масового батьківського виступу. А це підбір костюмів для дорослих, численні репетиції, хвилювання, але і між тим це ще й можливість продемонструвати своєму чадові, що батьки і діти – це одне ціле.
Робота з обдарованими дітьми часто розкривається в індивідуальному підході. Найбільш сприятливі умови для цього у «Труля-лят», «Веселки» і «Шпаківні». Завдяки саме обдарованим дітям, колективи мають репутацію високих професіоналів. Але не варто думати, що педагогам залишається тільки знайти таких дітей і справу зроблено. Насправді все складніше. Тривала і кропітка робота наставників направлена на розкриття таланту вихованця, на посилення його віри в себе, на створення і підтримку його мотивації продовжувати кропіткий і часом не дуже цікавий, монотонний труд.
Методичні напрацювання, отримані за останні 5 років, можна було потримати у руках прямо на цьому творчому звіті:
- Програма Всеукраїнського семінару-практикуму директорів обласних та міських позашкільних навчальних закладів художньо-естетичного напряму на тему «Теоретичні та практичні аспекти формування творчого потенціалу дітей у позашкільному навчальному закладі»;
- Збірка матеріалів до цього семінару;
- Програма майстер-класів до того ж семінару;
- Книга Маковецького С. В. «Формування образного мислення вихованців хореографічного колективу».
Підсумок творчого звіту підвела заступник директора з навчально-виховної роботи Любов Вікторівна Шаповал. Вона подякувала педагогам за проведену роботу і запропонувала звернути увагу на розробку програм із грифом «міністерських».
Далі звіт проходив у дружній, невимушеній атмосфері…
Ляхман А. |