Гуманістична парадигма сучасної спеціальної освіти наголошує на праві кожної людини на отримання освітніх послуг.
Кожна дитина – особлива, це беззаперечно. Але все ж є діти, про яких говорять «особливі» не для того, щоб підкреслити унікальність здібностей, а задля того, щоб відмітити ті особливі потреби, які відрізняють їх від інших дітей. Незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення, кожна людина має право на повноцінне життя, освіту, якість якої не відрізняється від якості освіти решти людей. Саме цей принцип є основним в організації навчання дітей з особливими освітніми потребами.
У нашій країні інтеграція дітей із порушеннями психофізичного розвитку або, як їх дедалі частіше називають, дітей із особливими потребами, ще тільки розпочинається. У цей перехідний період чисельність таких дітей в закладах освіти збільшується, випереджаючи створення умов для їхнього успішного навчання.
Оскільки педагог своїм ставленням моделює очікувану від учнів поведінку, важливо розпочати інформаційні заняття саме з педагогами навчального закладу. Завантажити повну версію порад
Результат успішного навчання значною мірою залежить від працездатності учня, адже засвоєння навчального матеріалу відбувається тільки в той період часу, коли дитина має "робочий" тонус і може уважно слухати, запам'ятовувати, обдумувати і відтворювати почуте.
Серед причин, які обмежують успішність у навчанні, одне з перших місць посідає загальна ослабленість здоров'я.
Поради психолога ПДЮ.
Секрети мам, які все встигають
Якщо Ви втомилися від нескінченних прибирань і хронічного безладу, якщо не вистачає часу й дуже набридли розкидані іграшки, скупчилися речі, – це означає, що в будинку є дитина, і цілком можливо, що не одна.
І ще це означає, що мама дуже втомилася. І це значить, що пора діяти. Ось декілька простих порад, які допоможуть Вам істотно полегшити завдання підтримки дому в чистоті й порядку.
Насправді, не завжди поведінка дитини – відображення неправильних дій батьків або показник вередливості дитини. Найчастіше це лише проходження чергової «кризи віку», яку кожен з нас відчував і не омине в життєвому колесі й надалі.
Розвиток дитини, і взагалі людини, розділений на деякі періоди. Горезвісна криза трьох років, наприклад, – один з них. Насправді, періодів значно більше, і тривають вони і за межами дитинства.
Усі вікові стадії-кризи проходили наші бабусі й дідусі, мами й тата і ми самі. Усю цю дорогу пройдуть наші діти та онуки.
Чому дитини не хоче йти до нового колективу, або як допомогти їй адаптуватися до нових умов.
Рекомендації для батьків дітей дошкільного віку, хто відвідує гуртки, дитячі колективи, творчі групи, об’єднання позашкільного закладу.
Традиційно під адаптацією розуміється процес входження людини в нове для неї середовище і пристосування до його умов.
Критеріями успішної адаптації вважаються внутрішній комфорт (емоційна задоволеність) та зовнішня адекватність поведінки.
Період адаптації – це досить складний період у житті дитини. Цей процес суто індивідуальний. Тривалість і характер адаптації залежать від віку дитини та її індивідуальних особливостей.
Середня тривалість адаптації дитини – 4-5 років до 1 місяця. В цілому процес адаптації може тривати від декількох днів до 3 місяців.